vineri, 12 mai 2017

Gustav Klimt - Sarutul - 1908


UNEI FETE

De-al tau sarut mi-e teama, fata,
Sa nu te temi de al meu.
Povara n-am sa-ti fiu vreodata:
Mi-e sufletul prea greu.


Ma tem de-a ta infatisare,
Sa nu te temi de-a mea:
Curata-i inima cu care
O indragesc pe-a ta.

de Percy Bysshe Shelley


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Gustav Klimt - Sarutul - 1908. Sarutul lui Klimt a devenit cea mai cunoscuta lucrare a artistului. A fost precedat de alte doua faimoase versiuni pe aceeasi tema de Rodin si Munch. Toate trei demonstreaza o preocupare pentru eros si agitatele relatii caracteristice culturii occidentale de la inceputul secolului. Sarutul lui Klimt e mai putin pesimist decat contopirea corpurilor lui Munch si mai putin pretentios decat perechea nuda de iubiti de marmura a lui Rodin. Lucrarea originala a lui Klimt a fost primita cu entuziasm si a fost cumparata direct de la expozitie de catre statul austriac.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu