miercuri, 3 mai 2017

Octavian Angheluta - Cap de strengar - Dan Spătaru: Vorbeşte lumea că-s ştrengar

ANIVERSAREA PICTORULUI OCTAVIAN ANGHELUTA

Vorbeşte lumea că-s ştrengar

Vorbeste lumea ca-s strengar,
Dar nu-I deloc adevarat
De cand te-am cunoscut pe tine
Sunt cel mai linistit bait


Chiar dac-am fost candva strengar,
Marturisesc, imi pare rau.
Am tot umblat hai hui prin viata,
Dar m-am schimbat de dragul tau.
Sunt cel mai cuminte de pe pamant
De azi inainte, si in tot ce spun, si in tot ce fac
Un lucru vreau: sa-ti fiu pe plac!

Vorbeste lumea ca-s strengar,
Dar nu-I deloc adevarat
De cand te-am cunoscut pe tine, baby

Sunt cel mai linistit bait.
Sunt cel mai cuminte de pe pamant
De azi inainte, si in tot ce spun, si in tot ce fac
Un lucru vreau: sa-ti fiu pe plac!

Vorbeste lumea ca-s strengar,
Dar nu-I deloc adevarat
De cand te-am cunoscut pe tine, baby
Sunt cel mai linistit baiat.

de Dan Spătaru


----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Octavian Angheluta
Titlul: Cap de strengar
Titlul original: Cap de strengar
Data :1943
Stilul: Impresionism
Mod de realizare: ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Date despre pictor
Octavian Angheluta ( 3 mai 1904, Brăila – 1979, Bucureşti) a fost un pictor român.La 3 mai 1904 se naşte la Brăila pictorul român Octavian Angheluţă. Absolvent al Academiei de Arte Frumoase din Bucureşti în 1928, sub îndrumarea lui G.D. Mirea şi a lui Camil Ressu, tânărul Octav Angheluţă obţinea prima sa recunoaştere în spaţiul artistic românesc în anul 1929, la expoziţia Salonului Oficial, unde prezenta lucrările „Colţ de atelier” şi „Natură moartă”. După mai multe călătorii de studiu în ţară și în străinătate (1931, Franţa şi Italia; 1938, Olanda, Franţa şi Italia; 1953, ex U.R.S.S.) participă la expoziţii de artă în ţară şi în străinătate (Sofia, Helsinki, Veneţia, Moscova, Praga, Budapesta, Viena, Berlin, Philadelphia), deschizând zece expoziţii personale de-a lungul celor cinci decenii de pictură şi o expoziţie retrospectivă, către ultimii ani ai activităţii sale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu