luni, 26 iunie 2017

George Morland - Descendenții - aniversare


ANIVERSAREA PICTORULUI GEORGE MORLAND

Ploaie toracică

ne îndepărtăm unii de alţii
cu viteza bobilor de porumb
alunecând în palmele asudate ale ţigăncilor
după o spovedanie mincinoasă.

azi
am trecut pe lângă un om
şi m-am gândit că n-am scris prea mult despre dragoste.
omul m-a privit
şi l-am lăsat să-mi caute sufletul prin toate organele vegetale.

am mers unul pe lângă altul,
ca un fel de câini ai întunericului
adulmecând cu pofte bolnave
sângele cald al inimilor noastre.

îmi bubuie pieptul,
parcă s-ar pregăti de o ploaie toracică de amploare,
parcă n-aş mai avea inimă,
ci un pumn rupt de la încheietura vreunui înger
sau nouă cai albi cu urme de noroi pe copite.

merităm
să fim iertaţi pentru tot ce nu ni se întâmplă.

de Alina Naiu




-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: George Morland
Titlul: Descendenții
Titlul original: The Wreckers
Data : 1791
Stilul: Rococo
Mod de realizare: Ulei pe pînză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
George Morland (26 iunie 1763 – 29 octombrie 1804) a fost un pictor englez de animale si scene rustice.
Morland s-a nascut in Londra, al treilea din cei sase copii ai lui Henry Robert Morland (c. 1719 – 1797), artist, gravor si restaurator de picturi.

Inca de la o varsta frageda, Morland a desenat schite promitatoare pe care le-a expus la Royal Academy in 1773, cand avea doar 10 ani. A continuat sa expuna la Free Society of Artists in 1775 si 1776, la Society of Artists in 1777, apoi la Royal Academy in 1778, 1779 si 1780.

A fost student la Royal Academy, insa doar pentru o perioada scurta. De la varsta de 14 ani i-a fost ucenic tatalui sau timp de sapte ani. A avut oportunitatea sa cunoasca cativa dintre cei mai mari artisti ai vremii si lucrarile vechilor maestri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu