joi, 6 iulie 2017

Frida Kahlo - Eu şi Diego


ANIVERSARE FRIDA KAHLO

FRIDA

Diego Rivera: Îţi mulţumesc.
Frida Kahlo: Pentru ce?
Diego Rivera: Pentru că ai făcut dintr-un bătrân comunist gras şi nebun un bărbat fericit.

Frida Kahlo: Iubesc un bărbat cu sâni mai mari ca ai mei.
Diego Rivera: Iar eu iubesc o femeie mai dură decât orice bărbat.

Frida Kahlo: Ai slăbit.
Diego Rivera: Iar tu ţi-ai pierdut degetele de la picioare.
Frida Kahlo: Şi de-asta ai venit? Să-mi aduci condoleanţe?
Diego Rivera: Am venit să văd cum te simţi. Cum te simţi?
Frida Kahlo: Sătulă să tot răspund la întrebarea asta. În rest, ca naiba.

Frida Kahlo (când cei doi se sărută pentru prima dată, iar toate luminile de pe stradă se aprind după ce se despart): Tu ai aranjat asta?
Diego Rivera: M-a costat o avere.

Diego Rivera: Era o copilă slăbănoagă ale cărei sprâncene strigau "Diego, vreau să-ţi arăt tablourile mele!" Şi bineînţeles că m-a făcut să merg eu la ea şi le-am văzut, iar de atunci nu mi-am mai putut lua privirea de la ele. Însă aş dori să vorbesc despre Frida nu din perspectiva soţului ei, ci din perspectiva unui artist. O admir. Creaţiile sale sunt brutale şi gingaşe... dure ca oţelul... şi fragile ca aripile unui fluture. Frumoase precum un surâs... nemiloase precum... viaţa. Nu cred că... vreodată... o femeie a înfăţişat un astfel de lirism agonizant pe o pânză.
Frida Kahlo (în timp ce este adusă la galerie): Taci din gură, grăsanule. Cine a murit?

(replici din filmul artistic Frida, după Hayden Herrera)

------------------------------------------------------------------------------
Frida a afirmat în repetate rânduri: “mă pictez pe mine, pentru că mult prea adesea sunt singură și pentru că sunt subiectul pe care îl cunosc cel mai bine.” De multe ori spunea, "M-am născut cățea. M-am născut pictor."
Am avut două accidente mari în viaţa mea: Diego, şi un accident de tramvai. Diego a fost de departe cel mai rău.
------------------------------------------------------------------------------

Pictor: Frida Kahlo
Titlul: Eu şi Diego
Titlul original: Diego y Yo
Data: 1933
Material: Ulei pe pânză
Tehnică: Naïve Art (Primitivism)
Dimensiuni: 22.4 x 29.5 cm
Deţinător: Collection of Mary Anne Martin Fine Arts, New York, U.S.A.

Date despre pictor:
Frida Kahlo de Rivera (pronunție în spaniolă: /ˈfɾiða ˈkalo/; născută Magdalena Carmen Frieda Kahlo y Calderón; 6 iulie 1907 – 13 iulie 1954) a fost o pictoriță mexicană care s-a făcut cunoscută mai ales prin autoportretele sale pictate într-un stil suprarealist. Frida Kahlo s-a născut și a murit în capitala Mexicului, Mexico City, în casa sa, cunoscută sub numele de Casa Albastră (Casa Azul) A afirmat mereu că s-a născut în 7 iulie 1910, deși certificatul de naștere atestă că s-a născut în 6 iulie 1907. Prin aceasta e voia ca data sa de naștere să coincidă cu data de începere a Revoluției Mexicane, astfel încât viața ei să fi început odată cu nașterea Mexicului modern.
Opera sa este considerată emblematică pentru cultura națională mexicană, îmbinând stilul suprarealist cu tradițiile indigene

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu