joi, 6 iulie 2017

Ju Duoqi - „Autoportret” de Van Gogh, făcut din praz

Mancare de praz cu masline

Ingrediente:
8 fire de praz taiate felii
4-5 rosii uscate
o ceapa alba tocata marunt
2-3 catei de usturoi,
piper,boia,curry
3 cartofi taiati felii ff subtiri
1 morcov taiat felii subtiri
50-60 gr masline

Preparare:
Etapa 1: Se taie prazul felii,tocam marunt ceapa,usturoiul,rosiile uscate,feliem morcovul si cartoful si le lasam deocamdata deoparte.
Etapa 2: Intr-o cratita am incins putin ulei de masline si o lingura de unt,am adaugat apoi ceapa,usturoiul si prazul,taiate in prealabil,le-am lasat pe foc pana s-au inmuiat putin apoi am adaugat boiaua si curry-ul,am amestecat bine si apoi am adaugat rosiile uscate si morcovul si le-am lasat si pe acestea un pic sa se inmoaie.Intre timp prazul si-a lasat un pic de zeama asa ca cel putin pentru inceput eu nu am adaugat deloc apa,insa voi o puteti face daca vreti.
Etapa 3: Am lasat totul pe foc cam 30 minute,apoi am adaugat 2 cani de apa si am lasat la fiert,cand prazul s-a mai inmuiat am adaugat si cartofii si i-am lasat sa fiarba bine .Cand cartofii s-au inmuiat ,aprape inainte de a stinge focul cu 10 minute am adaugat maslinele taiate felii.
O mancare delicioasa pentru zilele reci.
Tipul rețetei: Felul principal
Numarul de porții: 4 porții
Timpul de preparare: 20 minute
Timpul de gătire: 1 oră
Gata în: 1 h, 20 m
Dificultate: Foarte ușor
--------------------------------------------------------------------------------




--------------------------------------------------------------------------------
Autor: Ju Duoqi
Titlul: „Autoportret” de Van Gogh, făcut din praz
Artista chineză Ju Duoqi creează imagini cu ajutorul legumelor. Reproduce picturi celebre, folosind varză, ceapă, ardei, cartofi, roșii și alte legume, iar apoi fotografiază rezultatul muncii ei. Unele legume sunt în prealabil tratate, fierte, uscate sau prăjite, pentru a obține diverse nuanțe și materialități. Ultimele legume care ajung pe tablou sunt cele mai perisabile.
Ju Duoqi s-a născut în 1975 în Chongqing, a absolvit Institutul de Arte Plastice Sichuan. A lucrat ca designer de site-uri şi jocuri pe calculator. Ideea de a crea picturi din legume i-a venit în vara anului 2006, atunci când făcea ornamente din boabe de mazăre. De atunci, ea creează două toblouri pe lună, pe care le vinde de la $ 1000 la $ 2000.
La expoziţiile ei pot fi văzute „Libertatea conducând legume pe baricade” (varianta celebrei picturi a lui Eugene Delacroix), „Conopidă Monroe” (versiunea portertului pop a lui Andy Warhol) şi alte reproduceri legumicole după Gustav Klimt, Edvard Munch, Leonardo da Vinci, Van Gogh.
Potrivit lui Ju Duoqi, selecţia legumelor pentru tablouri ține de subiectul acestuia. Deci, pentru „Castraveţi pe Volga”, replică după Ilya Repin („Barcagii pe Volga”), artista a folosit un sos de castravete amar care, susține ea, armonizează cu transpirația barcagiilor.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu