joi, 13 iulie 2017

Mordecai Ardon - Stele dimineața - aniversare


ANIVERSAREA PICTORULUI MORDECAI ARDON

Despre zei si despre noi

Daca la fel de bine te poti refugia inafara ta
cit si inauntrul tau, unde esti tu, atunci?
Aluneci simturilor mele, zvirluga, intr-o lume
unde lucrurile tind sa se confunde, privindu-le in liniste
imi dau seama ca, de fapt, cestii de cafea
nii-i pot da nici o intrebuintare.
Vorbindu-i lui
Momus despre fiul meu, mi-a spus,
Sint crini infometati, care in loc sa apere oile le maninca.
Evadezi inafara ta, apoi revii, ca sa evadezi iarasi,
atunci ea calca o camasa, simteam cu acuitate mirosul de curat, infailibilitatea lui
inumana. Ma gindeam la amurgul acela de vint, cind trecusem pe linga
tomberoanele cu gunoi neridicat de citeva zile, fiecare pala de vint imi aducea in
nari un miros profund al organicului.
Vintul raspindise sute de hirtii, parchetase
pajistea verde din coltul acela al cartierului - parca te aflai intr-un vis fantastic
inauntrul tau
asta inseamna (explicatii inutile, firesti) -
nu poti fi decit bolnav ori sanatos,
cei care se imbolnavesc sau se insanatosesc, sint zeii.


de Justin Panta



----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Mordecai Ardon
Titlul: Stele dimineața
Titlul original:
Data: 1968
Stilul: Arta abstractă
Mod de realizare: ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Mordecai Ardon ( ebraică : מרדכי ארדון , 13 iulie 1896 - 18 iunie 1992) a fost un pictor israelian.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu