sâmbătă, 26 august 2017

Amedeo Modigliani - Femeie cu un colier


vreau să te plimbi prin visele mele

vreau sa te ţin în braţe
destul de aproape pentru a simţi,
ce faci pentru inima mea.
vreau să te iau de mâna
să te plimbi prin visele mele
doar pentru aţi arăta,
ce trăiesc eu pentru tine.
tu esti tot de ce am nevoie,
cu toată inima și sufletul tău
eşti și vei fi întotdeauna
unica pentru mine.

(cav)

 



-----------------------------------------------------------------------------------

Pictor: Amedeo Modigliani
Titlul: Femeie cu un colier
Titlul original:
Data:1917; Paris, Franţa
Stilul: expresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se găseşte:Art Institute of Chicago, Chicago, IL, USA

Date despre pictor:

Amedeo Modigliani (n. 12 iulie 1884, Livorno - d. 24 ianuarie 1920, Paris) a fost un pictor și sculptor italian stabilit în Franța, reprezentant al "Școlii Pariziene" ("École de Paris"), evidențiat în scurta sa viață printr-o creație plină de eleganță și rafinament, care depășește granițele manierismului. Toată viața sa Modigliani este în căutarea frumuseții perfecte, ușor abstracte, care să reprezinte sinteza idealului visat cu concretul, reprezentat de model. Tema preferată a tablourilor sale este omul: nudurile de femei, portretele prietenilor și ale unor necunoscuți.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu