miercuri, 16 august 2017

Moise Kisling - Kiki de Montparnasse într -o bluză roșie și o eșarfă albastră


eșarfa mea

fă-mi o eșarfă pentru iarnă,
se apropie.
fă o albastră cu gri
pentru a se potrivi cu inima mea.

fă o doar cu ace de tricotat dragoste
și cu lână țesută din suflet.
eșarfa ar trebui să fie lungă și groasă
pentru a acoperi golul din viața mea.

grăbeşte-te
iarna se apropie.
acoperă inima mea.

(cav)

 


-----------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Moise Kisling
Titlul :Kiki de Montparnasse într -o bluză roșie și o eșarfă albastră
Titlul original:
Data:1925
Stilul:Post - impresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 56.3 x 39.3 cm
Unde se găseşte: Petit Palais, Geneva, Elveţia

Date despre pictor:

Moise Kisling, născut Mojżesz Kisling (n. 22 ianuarie 1891, Cracovia – d. 29 aprilie 1953, Sanary-sur-Mer) a fost un pictor evreu polonez, naturalizat francez.

Se mută la Paris în anul 1910 și capătă cetățenia franceză în anul 1915. După ce luptă în primul război mondial în Legiunea străină, Kisling emigrează în Statele Unite ale Americii în anul 1940, după căderea Franței și se întoarce în 1946.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu