luni, 30 octombrie 2017

Angelica Katharina Kauffman - Portretul Louisa Leveson Gower ca Spes (Zeita speranţei)

SĂRBĂTORIREA NEOCLASICISMULUI CU ANGELICA KATHARINA KAUFFMAN

Sonetul 40

Iubite, ia-mi iubirile, pe toate,
eşti mai bogat de le vei dobîndi?
Iubirea nu mi-o crezi iubire poate,
dar ea a ta este de cînd o ştii.
De dragul meu dacă-mi primeşti iubirea
şi-o cheltui, nu te voi fi blestemat
şi totuşi te blestem, de-i iai sclipirea
fără să ţi-o doreşti cu-adevărat!
Iubit tîlhar, tu, hoţul de miresme,
te iert cînd sărăcia mea o furi,
iubirii-i ierţi fărădelegea lesne,
mai greu fărădelegile le-nduri.
O, desfrînat ce schimbi în bine răul
nu-mi fi duşman, chiar dacă-mi eşti călăul!

de William Shakespeare

 


------------------------------------------------------------------------------------ -
Pictor: Angelica Katharina Kauffman
Titlul: Portretul Louisa Leveson Gower ca Spes (Zeita speranţei)
Titlul original:
Data: 1767
Stilul: Neoclasicism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 101 x 1255 cm
Unde se găseşte: Colectie particulara

Date despre pictor:

Angelica Katharina Kauffman (30 octombrie 1741 – 5 noiembrie 1807), pictorita elvetiana. Primele calatorii in Elvetia si Italia impreuna cu tatal sau au generat aprecierea artei neoclasice, pe care mai tarziu a aplicat-o si in operele sale. A locuit in Londra din 1776 unde a devenit o artista foarte populara, realizand portrete, scene istorice si reproduceri din operele lui Shakespeare si Homer. A fost o prietena a lui Sir Joshua Reynolds si un membru fondator al Academiei Regale. A decorat si interioare pentru arhitecti, Robert Adam fiind unul dintre acestia. In anul 1781 s-a casatorit cu pictorul italian de peisaje Antonio Zucchi si s-a stabilit in Roma. Printre cele mai notabile portrete se numara si cele ale scriitorului german Goethe si a lui Reynolds.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu