marți, 23 ianuarie 2018

Édouard Manet - Doi trandafiri pe o față de masă

AZI INTERMEZZO COLORISTIC CU EDOUARD MANET

valsul trandafirilor

în casa unde ferestrele sunt înlănţuite de razele Lunii
doi trandafiri vopsiţi in alb şi galben
au valsat pentru tine o seară întreagă
pe muzica lui Strauss.

acum se odihnesc pe masa pustie
după o noapte plină de iubire.

(cav)

 


-----------------------------------------------------------------------------------------

Pictor: Édouard Manet
Titlul: Doi trandafiri pe o față de masă
Titlul original:
Data:1883; Paris, Franta
Stilul: Realism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste: Colectie privată

Date despre pictor:

„Domnul Manet n-a dorit sa rastoarne domnia picturii deja existente si nici nu a dorit sa creeze o arta noua. Pur si simplu a dorit sa fie el insusi” – scria Manet despre el insusi. Cel mai potrivit cuvant pentru a caracteriza felul de a picta al acestui mare maestru francez este „sinceritate”. Despre Manet se pot afirma multe: culorile sale au avut o stralucire extraordinara, felul in care se folosea de lumina era inimitanainte de toate, sincer pana la brutalitate.
„Dejunul pe iarba” sau Olympia” au socat publicul secolului al XIX-lea si i-au atras multi dusmani, dar pictura nu a mai fost aceeasi dupa aparitia acestor doua opere. Manet a reinventat traditia dar a fost un pictor modern in adevaratul sens al cuvantului.
Édouard Manet (* 23 ianuarie 1832, Paris – 30 aprilie 1883, Paris) a fost un pictor francez, precursor al impresionismului.Plecând de la izvorul tradiţiilor marilor maeştri, Manet a fost în măsură să lege sugestiile vremurilor vechi cu elementele moderne, fapt pentru care i s-a spus „pictor al zilelor noastre” (Charles Beaudelaire).
Creaţiile sale au stârnit scandal şi indignare, cu toate că Manet n-a dorit niciodată să provoace pe nimeni, a dorit numai să schimbe pictura şi s-o reînoiască.
Manet a fost ultimul pictor clasic şi totodată primul pictor modern. Tablourile lui uimesc şi astăzi şi ne trezesc interesul, reprezentând astfel o parte incontestabilă a picturii universale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu