marți, 23 ianuarie 2018

Édouard Manet - Portretul lui Stéphane Mallarmé - Aniversare


AZI INTERMEZZO IMPRESIONIST CU EDOUARD MANET PE VERSURILE LUI STEPHANE MALLARME

Salut

Neant, această spumă, vers
Virgin vestind doar cupa plină;
Aşa sirene în lumină
Se-afundă, multe-n salt invers.
Plutim, amici, o! stol divers,
Eu de pe-acum la pupa lină,
Voi însă prora ce dezbină
Furtuni şi ierni, din falnic mers;
Mă-ndeamnă-o limpede beţie
Să mă ridic cu semeţie
Şi să trimit salutul meu
Singurătate, steiuri, stele
Spre tot ce demn a fost mereu
De alba grijă-a pânzei mele.

de Stéphane Mallarmé


------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Édouard Manet
Titlul: Portretul lui Stéphane Mallarmé
Titlul original: Stéphane Mallarmé
Data: 1876
Stilul: Realism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Édouard Manet(23 ianuarie 1832 – 30 aprilie 1883), pictor francez, precursor al impresionismului

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu