joi, 25 ianuarie 2018

Ivan Shishkin - Iarna

INTERMEZZO IN ALB SI NEGRU CU IVAN SHISHKIN

Miraj de iarnă

Aicea totul seamănă cu tine
Sau poate eu asemănări îţi caut;
Flori de ninsoare mari, diamantine,
Suavi mesteceni-melodii de flaut.
Brazii înalţi şi copleşiţi de nea
Par crini enormi acoperiţi de floare-
Cu dorul meu de pretutindenea
Te caut ca o plantă suitoare.
În şarpele de fum ce suie lin
Făptură ta subţire se mlădie,
Vântul de nord în fulgii care vin
Te spulberă, te-adoarme şi te-nvie.
Ceţuri târzii – flori de ninsoare, flori
Tresar şi se-nfioară omeneşte,
Şi parcă însăşi noaptea uneori
Cu ochii tăi de-aproape mă priveşte.
O, ceas de taină – clipele dispar,
E numai gândul meu umblând aiurea.
Şi neaua cu sclipiri de nenufar
Trecând prin mine, bântuie pădurea.
Sunt numai eu care mi-aduc aminte…
Din toate-ai dispărut, nu te mai vezi.
Doar inima cu dorul ei fierbinte
Topeşte-n jur imensele zăpezi.

de A.E. Baconsky

 


-----------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Ivan Shishkin
Titlul: Iarna
Titlul original: Зима
Data :1890
Stilul:Realism
Mod de realizare:ulei pe panza
Dimensiunea: 204 x 125.5 cm
Unde se gaseste:
Date despre pictor:

Ivan Shishkin(25 ianuarie 1832 - 20 martie 1898, pictor peisagist rus, asociat cu miscarea Peredvijniki. A studiat la Scoala de Pictura, Sculptura si Arhitectura din Moscova, urmand apoi cursurile Academiei Imperiale din Saint Petersburg.
A trait si creat o mare parte din viata in Germania. A participat la numeroase expozitii si a fost membru in multe organizatii culturale. Inceteaza din viata in Rusia in 1898 in timp ce picta.
A ramas cunoscut ca unul din cei mai mari peisagisti ai tuturor timpurilor, realismul si forta lucrarilor sale fiind aproape de perfectiune.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu