luni, 24 mai 2021

Jacopo Carucci - Jacopo da Pontormo - Portrait of Maria Salviati with Giulia de Medici

 viaţa mea mamă

"Într-un vis nepotrivit o văd pe mama
stând fără vârstă
ghemuită pe scăunelul de lemn în pridvorul eredităţii
şi dezghiocând păstăile de mazăre dulce (Pisum sativum)

(o imagine din care nu mai plecăm)

Şi boabele cad în vasul cu smalţul ciobit
precum lacrimile vechilor regi în pocale de aur
dar boabele acelea pe nimeni nu vor mai hrăni

Aşa cum ştiu că inima mea a bătut prima dată în trupul tău, mamă,
ca în cel mai fericit întuneric
Ştiu că şi zilele vieţii mele încap în câteva păstăi

De acolo, din copilăria mea
pe pragul dintre înainte şi înapoi mama dezghioacă şi-acum
păstăile cu mazăre dulce pentru nici o masă
Imaginea de atunci călătoreşte prin fire nevăzute până la mine
într-o palpitaţie a inimii, într-o durere ascunsă în stern,
într-o scrisoare din armată rătăcită prin alte războaie

Linia vieţii mele începe în palma ta mamă
Şi palma ta e de acum sub pământ"

de Ioan Morar



-------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Jacopo Carucci - Jacopo da Pontormo
Titlul:
Titlul original: Portrait of Maria Salviati with Giulia de Medici
Data : c.1537
Stilul: Manierism
Mod de realizare: ulei pe lemn
Dimensiunea: 88 x 71 cm
Unde se gaseste:

Date despre pictor:
Jacopo Carucci (24 mai 1494 – 2 ianuarie 1557), cunoscut ca Jacopo da Pontormo, Jacopo Pontormo sau simplu, Pontormo, a fost un pictor italian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu