marți, 20 iulie 2021

Werner Peiner - Fara titlu

 

Vei fi bătrână

"Vei fi bătrână, seara, privind la lumânare,
La vatră aşezată, tu lasă cartea-mi jos
Şi miră-te cântându-mi din versul meu duios:
„Ronsard mă dăruia demult cu-o celebrare”.

Nu vei avea nici slugă s-audă vestea vie.
De trudă picotind, aproape-însomnurată,
La zvonul de Ronsard nu vei fi deşteptată,
Deşi te-a dus prin nume în larga veşnicie.

Eu fi-voi îngropat şi pură arătare,
La umbrele de mirt m-oi odihni în zare;
Iar tu, acas’, bătrână, adusă greu de spate,

Părându-ţi rău de mine şi de dispreţul tău.
Trăieşte, de mă crezi, nu aştepta mereu:
Culege trandafirii din viaţă cât se poate.
1578"

de Pierre de Ronsard
 

 
---------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Werner Peiner
Titlul: Fara titlu
Titlul original:
Data: 1928
Stilul: expresionism
Mod de realizare: Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se gaseste: Kunstmuseum Bonn, Bonn, Germany

Date despre pictor:
Werner Peiner ( 20 iulie 1897 - 19 august 1984) pictor german.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu