vineri, 5 mai 2017

Sabin Balasa - Templul rememorării

MI ESTE DOR ...

imi este dor, de Alice
de iepurele alb cu ceas
de servitorul Pat
imi este dor, de Dorothy
de cainele Toto
de Zana cea Buna, Glinda
de omul de tinichea
de leul cel las
de sperietoare
de orasul de zmarald
de vrajitorul Oz
de vrajitoarea cea rea din vest
imi este dor de Nica
de caprele Irinucai
de cirese
imi este dor de starda Ciresului
de Dan
de Ursu
de Maria
de Victor
de Ionel
de Lucia
imi este dor de Speranta
de Tara de foc
de Anton Lupan
de Izmail
imi este dor de Medeleni
imi este dor de Fefeleaga
imi este dor de domnul Goe
imi este dor de Colt Alb
imi este dor de capitan LA cinsprezece ani
imi este dor de calatoria spre centrul pamantului
imi este dor…
imi este dor…
imi este dor…
imi este dor de tot si de toate.
O ! copilarie, unde esti.


 (cav)


-----------------------------------------------------------------------------
Sabin Balasa - Templul rememorării
Stilul: Suprealism
Sabin Bălașa (n. 17 iunie 1932, Dobriceni județul interbelic Olt - d. 1 aprilie 2008, București) a fost un pictor, autor și regizor de filme de pictură animată, dar și scriitor român. Bălașa a absolvit în 1955 Institutul de Artă Nicolae Grigorescu din București.
Obsesia declarată a vieții și a artei lui Sabin Bălașa a fost să inițieze o mare renaștere artistică și culturală. Alegerea sa a fost să fie renascentist, înțelegând că Renașterea nu se consumă istoric într-o perioadă anume de reconsiderare a valorilor, ci însoțește, ca stare de spirit, demersul creatorului de cultură. Dincolo de valoarea intrinsecă a picturii sale, apreciată în întreaga lume cu atribute acordate doar capodoperelor, opera amplă a lui Sabin Bălașa, care cuprinde, deopotrivă și creația cinematografică (i s-au acordat prestigioase premii internaționale pentru filmele de animație), literară și publicistică, își pune amprenta inconfundabilă asupra epocii.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu