vineri, 5 mai 2017

Christian Schad - Marcella - Julio Iglesias: Manuela

Manuela

Exact ca nopțile, exact ca visele,
sunt ochii negri ai dragei mele Manuela
Exact ca apariția primăverii,
exact ca luna plină e iubirea mea Manuela.
Cuvintele ei de iubire
Privirea neliniștită a iubitei mele Manuela
mi-au inlănțuit simțurile
Și toate visele sunt doar pentru Manuela
De când a venit in viața mea,
in acea după-amiază cand am intalnit-o pe Manuela


REFREN:
Sunt mai fericit ca oricine,
pentru că mă așteaptă in fiecare zi,
dulceața săruturilor ei
și imensa iubire pe care mi-o dă Manuela ...
In fiecare zi, in fiecare moment, visul meu cel mai mare e s-o văd pe Manuela
Trăiesc, gândesc,
știu că exist doar pentru draga mea Manuela
De când a venit in viața mea,
din acea după-amiaza când am intâlnit-o pe Manuela.

REFREN:
Sunt mai fericit ca oricine,
pentru că mă așteaptă in fiecare zi,
dulceața săruturilor ei
și imensa iubire pe care mi-o dă Manuela ...


Artist: Julio Iglesias
Album: A flor de piel 1974
Cântec: Manuela


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pictor: Christian Schad
Titlul: Marcella
Titlul original: Marcella
Data :1926
Stilul: Realism magic
Mod de realizare: Ulei pe panza
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Christian Schad (21 august 1894 – 25 februarie 1982) a fost un pictor german asociat dadaismului si miscarii Noua Obiectivitate( New Objectivity).
Schad s-a nascut in Miesbach, Bavaria Superioara. A studiat la academia de arta din München in 1913. Un pacifist, a fugit in Elvetia in 1915 pentru a evita serviciul militar din Primul Razboi Mondial, stabilindu-se mai intai in Zürich si apoi in Geneva.Ambele orase erau centre ale miscarii dadaiste, iar Schad a devenit dadaist. A fost martor al fondarii faimosului Cabaret Voltaire. Incepand cu 1918, Schad a creat propria lui versiune a Fotogramei (care mai tarziu a fost numita „Schadographs” de catre Tristan Tzara) in care un conour de pictura este dezvoltat pe placi sensibile la lumina. Din 1920 pana in 1925, a petrecut cativa ani in Roma si Neapole, unde a studiat pictorii italieni si s-a casatorit. In 1927 a emigrat cu familia in Viena. Picturile lui din aceasta perioada sunt asociate miscarii New Objectivity Movement. La sfarsitul anilor 1920 s-a reintors in Berlin si s-a stabilit acolo.
Arta lui nu a fost condamnata in acelasi mod cu cea a lui Otto Dix, George Grosz, Max Beckmann si multi alti artisti ai miscarii New Objectivity; asta s-ar putea datora lipsei de succes comercial. A devenit interesat de filozofia estica in jurul anilor 1930, iar productia lui artistica a avut un declin brusc.
Schad a murit in Stuttgart pe 25 februarie 1982.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu