miercuri, 28 iunie 2017

Peter Paul Rubens - Venus şi Adonis

ZIUA PETER PAUL RUBENS

Sonet XXIV

Pe suflet, ca pe-o pânză, cu penelul,
Eu te-am răpit pe veci închipuirii,
Ca să-mi admir prin trupul-ramă, ţelul
Duios din perspectivele iubirii.
Nici pictorii nu te-ar schimba în artă,
Căci n-ar cunoaşte-adevărata-ţi faţă
Ce încă uneori mi se arată
Prin ochiul atelierului, în ceaţă.
Privirea mea cu-a ta se împleteşte,
Căci amintindu-mi forma-ţi prin fereastră
Şi soarele în pieptul meu priveşte
Când mă desfăt pe calea ei albastră.
Prin ochii tăi cu graţie contemplu
Nu inima ci-altarul unui templu.


de William Shakespeare


-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Peter Paul Rubens - Venus şi Adonis
Data: 1614
Stilul: Baroc
Media: Ulei pe pânză
Dimensiunea: 91 x 83 cm
Hermitage, St. Petersburg, Russia
Peter Paul Rubens (n. 28 iunie 1577, Siegen/Westfalia – d. 30 mai 1640, Antwerpen), cel mai renumit pictor flamand. Viața lui Rubens pare să fi fost guvernată de o inepuizabilă energie. În decurs de patruzeci de ani, artistul pictează cca. 1400 tablouri și execută sute de desene. Este primit cu căldură atât în cercurile celor mai de seamă artiști din Europa, cât și la curțile princiare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu