miercuri, 20 septembrie 2017

Vladimir Borovikovsky - Portretul domnişoarei M.I.Lopukhina

cel mai frumos zăcământ de iubire

am să scriu un roman
despre mine şi tine
am să construiesc o fereastră de han
din flori de verbine

am să-ţi scriu un poem
am să-ţi scriu o psaltire
eşti cel mai frumos zăcământ şi totem
din inima mea, de iubire

aştept de la tine poruncă
aştept de la tine o zare
ţi-aş face un prunc sau o pruncă
din alb de petală de floare

am să-ţi scriu un zapis
într-o noapte târzie la han
oare ce suntem noi doi: zăpadă sau vis
mireasmă sau floare de măr ionatan?

am să scriu un roman
despre mine şi tine
am să construiesc o fereastră de han
din flori de verbine

de Constantin Preda

 


---------------------------------------------------------

Pictor: Vladimir Borovikovsky
Titlul: Portretul domnişoarei M.I.Lopukhina
Titlul original: Портрет М.И.Лопухиной
Date: 1797
Stilul: Rococo
Media: Ulei pe pânză
Unde se găseşte: Tretyakov Gallery, Moscow, Rusia

Date despre pictor;

Vladimir Lukich Borovikovsky (in rusa: Владимир Лукич Боровиковский, in ucrainiana: Володимир Лукич Боровиковський 24 iulie 1757 – 6 aprilie 1825) a fost un pictor de origine ucrainiana care a dominat portretistica rusa la inceputul sec. al IX-lea.Vladimir Borovikovsky s-a nascut ca Vоlоdymyr Borovyk in Myrhorod (acum Ucraina) pe 24 iulie 1757. Tatal sau, Luka Borovyk a fost cazac ucrainian si pictor amator de icoane. Conform traditiei familiei, toti cei patru fii ai lui Borovyk au servit in regimentul Myrhorod, dar Volodymyr s-a retras devreme la gradul de poruchik si s-a dedicat artei — in special pictatului de icoane pentru bisericile locale.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu