luni, 18 decembrie 2017

Enrique Grau Araujo - In memoriam


ANIVERSAREA PICTORULUI COLUMBIAN ENRIQUE GRAU ARAUJO

Totul e primăvară

„Scumpul meu! – îmi spuneai cu sufletul.
De ce în inimă, în adâncimi,
Trezeşti dorinţe furtunoase spre altul ?
Tot ce este în tine mă atrage cu limpezimi.
Iată cum: în sufletul meu sună acceptarea
Şi creşte, tot creşte încântarea!”
Eu te iubesc de ani şi ani de zile,
Delicat vorbind, eu sunt poet cu mii de file.
Cum oare s-a-ntâmplat desăvârşirea,
Că printre ale mele nu te-am menţionat,
Că niciodată nu te-am sărutat,
Că nu m-am sufocat cu fericirea ?
Spune-mi, fericire, pentru ce?
Înţelege! Defel nu înţeleg de ce,
Din ce motiv am ajuns la limită?
De ce nu vrei să mă iubeşti,
Plină de-ncântare să te depăşeşti,
Să-mi dai sufletul şi trupul – absorbită?
Înţelege: vis duios de tinereţe:
Eu sunt viaţa, Soarele, cald de frumuseţe;
Timpul cu basmele îl vrăjesc,
Din pasiune, stele îndată construiesc
Sunt tot o primăvară, cânt şi blagoslovesc,
Sunt zeul luminos când sărut şi iubesc!

de Assia-Printemps GIBIRILA

 


--------------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Enrique Grau Araujo
Titlul: In memoriam
Titlul original: In memoriam
Data: 1990
Stilul: Neo-Figurative Art
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:

Enrique Grau Araujo ( Panama City , 18 decembrie 1920 - Bogotá , 1 aprilie 2004 ) a fost un pictor din Columbia , cunoscut pentru portretele sale amerindiene si afro - columbieni . El a câștigat premiul Artiștilor Naționale Hall din Columbia . Grau a fost un membru al triumviratului artiștilor columbieni importanți ai secolului XX , Fernando Botero și Alejandro Obregon .
În 1956 a călătorit în Italia , unde a învățat tehnici de pictura la Scoala de Arte Frumoase din San Marco, Florența. După terminarea studiilor se întoarce în Columbia.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu