luni, 18 decembrie 2017

Paul César Helleu - Portret de femeie - Clara Weil

Pentru a ocoli răul, viaţa mi-e doar râs

Fermecător, melodios, spun.

Îmi place zvonul lui în gâtul meu
Îmi înmiresmează suflul asemeni unui trandafir

S-a smuls din mine cum o ploaie de vară
Şi-a plecat departe…

Mi-a fost greu să-l aduc înapoi,
Glumea cu o blondă aurie.

În cele din urmă, era să moară de tristeţe,
Dar, deodată, fără să spună, a preferat să fugă,

Să se ascundă, să se aşeze
Într-un trup mai puţin încolţit.

Îmi place râsul meu când molipseşte
Copiii, florile şi pe Lamine, prietenul meu,

El, care vine din acest ţinut frumos
Unde a izbucni nu-i politicos.

Râzi, râdeţi, să râdem
Pur şi simplu.

Între două pahare de punch
A lăsat să-i scape
Blândul cristal al glasului
Şi aceasta doar pentru tine.

Râzând ori cântând,
Pur şi simplu
Să izbucnim împreună,
Haideţi, să fim nebuni, nebuni
De râs, să murim
De râs.

de Assia-Printemps GIBIRILA

 


--------------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Paul César Helleu
Titlul: Portret de femeie - Clara Weil
Titlul original:
Data: 1920
Stilul:
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:

Date despre pictor:

Paul César Helleu (17 decembrie 1859 – 23 martie 1927) a fost un artist francez foarte cunoscut pentru portretele de femei faimoase si foarte frumoase din acea perioada, printre care Ducesa de Marlborough, Contesa de Greffulhe, Marchiza Casati si Belle da Costa Greene.
Artistul s-a nascut in Vannes, Brittany, France. A inceput ca ceramist, insa la 17 ani, in ciuda dezaprobarii mamei sale ramasa vaduva, tanarul a plecat la Paris sa studieze cu Gérôme si la Scoala de Arte Frumoase.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu