miercuri, 20 decembrie 2017

Oscar-Claude Monet - Cîmpie la Gennevilliers


Cîmpie

aveam pe buze-un bob de rouă
unul de ţărînă
din mersul tău
sărutul meu
pe glesna coborînd potecile din lună

aveam pe buze-un vers
cînd te-ai oprit în loc,
să te întorci, să stai puţin,
să mergi ‘nainte,
să mă-odihnesc puţin din scris
să te-odihneşti puţin din mers

aveam pe buze-o poezie
cum te îndepărtai uşor
prin iarba ‘naltă
şi te topeai-n lumina albă
din cîmpie!

de Marius Ciungan

 


--------------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Oscar-Claude Monet
Titlul: Cîmpie la Gennevilliers
Titlul original:
Data: 1877
Stilul: Impresionism
Mod de realizare: ulei pe pânză,
Dimensiunea: 49.8 x 61 cm
Unde se gaseste: Colectie privata

Date despre pictor:

Oscar-Claude Monet (n. 14 noiembrie 1840, Paris – d. 5 decembrie 1926, Giverny) a fost un pictor impresionist din Franţa.
Monet s-a născut la Paris, Franţa. Familia sa s-a mutat la Le Havre în Normandia când el avea cinci ani. Tatăl său ar fi dorit ca Monet să intre în afacerea familiei, băcănia, dar Oscar Monet voia să picteze. Eugène Boudin, un artist care a lucrat în mare parte la picturi plein air - schiţe rapide făcute în aer liber - pe plajele Normandiei, l-a învăţat câteva tehnici ale picturii în 1856. La început artistul nu era deloc de acord cu lucrările facute de Boudin, dar acesta l-a învăţat să deschidă ochii asupra naturii : "... în sfârşit ,ochii mi s-au deschis şi am înţeles cu adevărat natura. Am învăţat în acelaşi timp s-o iubesc ."

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu