miercuri, 6 decembrie 2017

Thomas Couture - A Widow


Francesca

Te-ai ivit din întunericul nopţii
Şi-aveai flori în mâini;
Acum vei veni din vălmăşagul oamenilor,
Dintr-un vârtej de discuţii.
Eu, care te-am văzut în centrul lucrurilor esenţiale,
Am fost furios când i-am auzit rostindu-ţi numele
In locuri comune.
Aş fi dorit ca valuri reci să-mi spele mintea,
Iar lumea să se usuce ca o frunză moartă
Sau să fie luată de vânt ca un puf de păpădie,
Astfel ca eu să te pot întâlni din nou
Singură.

de Ezra Pound



---------------------------------------------------------------------------------------------- -

Pictor: Thomas Couture
Titlul: A Widow
Titlul original: A Widow
Data: 1840
Stilul: Academic
Mod de realizare:Ulei pe pânză
Dimensiunea:
Unde se găseşte:

Date despre pictor:

Thomas Couture (21 decembrie 1815 – 30 martie 1879) a fost un pictor si profesor francez. Couture a predat unor viitori mari artisti ai lumii ca de exemplu Édouard Manet, Henri Fantin-Latour, John La Farge, Pierre Puvis de Chavannes, Karel Javůrek, and J-N Sylvestre.
Tehnica inovativa a lui Couture a atras atentia, asa a primit de la Guvern si Biserica comenzi pentru picturi murale la sfarsitul anilor 1840 pana in anii 1850. Cu toate acestea, el n-a terminat niciodata primele doua comenzi, in timp ce a treia a fost primita cu critici. Suparat din cauza receptie nefavorabile a picturilor sale murale, in 1860 a plecat din Paris in orasul sau natal Senlis, unde a continuat sa predea tinerilor artisti care i s-au alaturat. In 1867 a publicat o carte cu propriile sale idei si metode de lucru intitulata "Méthode et entretiens d'atelier" (Method and workshop interviews). Cartea a fost tradusa cu titlul "Conversations on Art Methods" in 1879, anul in care a murit. A murit la Villiers-le-Bel, Val-d'Oise si a fost inmormantat in cimitirul Père Lachaise Cemetery, Paris.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu