miercuri, 17 mai 2017

Émile Munier - Pisica favorita

Eu te-am iubit...

Eu te-am iubit si poate ca iubirea
În suflet înca nu s-a stins de tot;
Dar nici neliniste si nici tristete
Ea nu îti va mai da, asa socot.
Fara cuvinte te-am iubit, fara nadejde,
De gelozie, de sfiala chinuit.
Dea Domnul sa mai fii cîndva iubita
Asa adînc, asa gingas cum te-am iubit.


de A S Puskin


------------------------------------------------------------------------------------
Émile Munier - Pisica favorita
Émile Munier (2 iunie 1840 – 29 iunie 1895) a fost un pictor academic francez si student al pictorului William-Adolphe Bouguereau.
Émile Munier s-a nascut in Paris si a locuit cu familia sa pe strada 66 rue des Fossés, St. Marcel. Tatal lui, Pierre François Munier, era fost un artist tapiter la Manufacture Nationale des Gobelins, iar mama lui, Marie Louise Carpentier, lucra intro tesatorie de casmir.
In 1885 a pictat si a expus la Salonul din Paris, lucrarea "Trois Amis" (Three Friends). Aceasta lucrare reprezinta o fetita bucalata care se juca in pat cu o pisicuta si un catel, o lucrare ce a avut un mare succes, fiind reprodusa in multe forme si folosita in afise de publicitate de catre Pears Soap. Cu aceasta lucrare, Emile s-a afirmat ca 'pictorul' copilasilor si al animalelor lor de companie.
Printre protectorii sai americani s-au numarat Chapman H. Hyams si sotia lui, care erau importanti colectionari de picturi contemporane franceze din secolul al XIX-lea si sustineau artisti ca Henner, Bouguereau, Gérôme, Vinel si Schreyer. Munier le-a pictat portretul in 1889, iar lucrarea, alaturi de cea mai mare parte a colectiei lor, se afla in Muzeul de Arta din New Orleans.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu