miercuri, 24 mai 2017

Henri Michaux - Trei gratii - aniversare

ANIVERSAREA PICTORULUI FRANCEZ HENRI MICHAUX

În noapte

În noapte
În noapte
m-am contopit cu noaptea
cu noaptea fără de sfîrsit
cu noaptea.


A mea, frumoasa de ea, a mea.

Noapte
Noapte de nastere
Care cu strigătul meu mă umple
Cu ale mele spice.
Tu care mă cotropesti
Care faci vîj vîj
Care faci vîj împrejur
Si fumegi, esti într-atît de adîncă
Si urli
Esti noapte.
Noaptea care zace, neînduplecată noapte
Si fanfara ei, si limanul
Liman în sus, liman pretutindeni,
Liman ce soarbe, rigă îi este apăsarea, si totul se încovoaie sub ea
Sub ea, sub mai subtirele decît un fir
Sub noapte
Noaptea.

de Henri Michaux


-------------------------------------------------------------------------------------
Pictor:Henri Michaux
Titlul: Trei grații
Titlul original: Les Trois Graces
Data : 1930
Stilul: Expresionism
Mod de realizare:
Dimensiunea:
Unde se gaseste:
Henri Michaux (n. 24 mai 1899, Namur - d. 18 octombrie 1984, Paris) a fost un poet, scriitor și pictor francez de origine belgiană, adesea considerat ca adept al curentului suprarealist, cunoscut pentru individualismul său.
Este faimos pentru cărțile sale ezoterice, scrise într-un stil ușor de citit și accesibil. Michaux a călătorit extensiv prin lume, a încercat diverse cariere, a experimentat cu drogurile, despre care se zice că au avut ca rezultat două dintre cele mai intrigante lucrările ale sale: Miracolul mizerabil și Les grandes épreuves de l'esprit et les innombrables petites.
A scris o poezie înrudită cu suprarealismul, de care o separă efortul de elevație morală controlată cu luciditate, explorând cu umor negru și ironie distanțată zonele obscure ale spiritului uman, transpunere a experiențelor disparate și halucinante, a miturilor vechi și noi, în viziuni cosmice ale spaimei, singurătății, vidului interior al existenței, în imagini de o concretețe realistă.
A exercitat o influență deosebită asupra liricii moderne.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu